pondělí 30. září 2013

Podzim a krásy, které přináši aka můj první blogpost

Vždycky na konci léta na mě padá deprese z toho, že teplé a dlouhé dny jsou u konce a nastává opět půlroční doba temna. Zhruba v okolo 25.září se však mé zoufalství mění na takový zvláštní a hřejivý pocit svěžího začátku. Pro někoho je leden novým startem, pro mě je to každročně září. Vždycky v září mám spoustu nových nápadů, plánů a předsevzetí - žít zdravěji, sportovat, víc číst, založit si blog atd. (samozřejmě mi nadšení vydrží jen krátce a předsevzetí vezmou za své stejně rychle jako ta lednová --> doufejme, že alespoň psaní blogu mi vydrží :-).
Nicméně letos je to jiné. Na jaře se nám narodila malá holčička a najednou si uvědomuji, jak málo (nebo hodně?) stačí ke štěstí - zdraví, láska, pohoda... Takže jsem si udělala seznam "To Do 2013/2014", který nám visí v kuchyni na nástěnce, aby nám připomínal, co chceme už dlouho udělat a pořád to odkládáme, říkáme "teď na to není čas ani klid, snad příště..." nebo je to prostě naprosto zásadní milník, který nás nesmí minout. Na seznamu je například:

- Míň se stresovat a víc se radovat (nebudu nadávat za volantem, nebudu hysterčit, když mě rozčílí nějaká zpráva na internetu, nebudu vymýšlet tragické scénáře o tom, proč se někde někdo zdržel, atd.)
- Alespoň 1x týdně chodit do kavárny (chci trávit čas klábosením s kamarády, potkáváním lidí a ochutnáváním nových směsí kávy a vynikajících zákusků)
- Naučit říkat naší malou princenzu "máma" a "táta" (to je naprosto zásadní bod programu :-)
- Víc zapalovat svíčky (znáte ty podzimní večery, kdy si přejete jen ležet na gauči v polosvitu zapálených svíček a užívat si tu atmosféru...)
- 3x týdně sportovat (ehm... tak tomu sama neveřím, že splním, ale říka se "nespokojujte se s málem")
- Užívat si každého dne

Kromě nového začátku, je pro mne podzim oblíbený také pro to, že je příležitostí obnovit si šatník. Miluju huňaté svetry, košile s dlouhým rukávem a kotníčkové boty (plánují o podzímním šopení napsat další blogpost). I když je kombinování kousků šatníku již trochu náročnější než v teplých dnech, kdy máte na sobě max 3 kousky oblečení, i tak se těším na vytahování hadříků ze skříně o vymýšlení kombinací.
Také si nyní na podzim užívám neutrálního líčení a tzv. "no make-up make-up". Hnědá, béžová, krémová, bronzová, švestková... To jsou nyní barvy, které mám na obličeji :-)
A v neposlední řadě zbožňuji chození na farmářské trhy a podzim je vrcholem sezóny. Nakupuji a vařím a peču.
Takže moudro na závěr. Milujte každé roční období, protože život je krátky na to, abychom chtěli, aby čas rychle ubíhal jen proto, že je zima nebo málo světla :-)
Zdar slunečnému podzimu a ahoj novým zážitkům a příležitostem.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář :-)