středa 13. listopadu 2013

Co bych poradila své těhotné kamarádce

Těhotenství je období velkého neznáma. Obzvlášť s prvním dítětem čověk vůbec netuší, co ho čeká. Já jsem navíc mezi svými kamarádkami byla první, kdo "do toho šel" a neměla jsem mezi nimi nikoho, kdo by mi dal praktické rady. Teď už jsem ostřílená matka (haha :-)) připravená poradit svým kamarádkám na cestě do neznáma :-). Vlastně, když to tady všechno sepíšu, tak bych svým čerstvě těhotným kamarádkám mohla vždycky dát odkaz na svůj blog s tímto článkem (kam svět s tím internetem spěje :-)).

1) Těhotenské oblečení: Nechápu nedostatek těhotenského oblečení v Čechách. Když už konečně na něco natrefíte, jsou to hadry jak pro starou - mladou. To vážně "těhotná" znamená šedá jako myš?! Navíc, těhotenské oblečení u nás je dost předražené. Já jsem ovšem i s břichem jako balón chtěla vypadat hezky a myslím, že to tak má hodně nastávajících maminek. Moje doporučení je tedy nakoupit si velkou várku těhotenského oblečení on-line v zahraničí a nebo rovnou někam vyrazit (třeba na eurovíkend do Londýna - Oxford Street je nákupní ráj a sehnala jsem tam spostu super kousků).
Jinak nádherné a kvalitní těhotenské oblečení koupíte na www.motherhood.com. Mám od nich úžasně pohodlnou sportovní podprsenku (zde), praktické legíny, slušivé šaty a teplý chundelatý svetřík. Když si nyní prohlížím zboží na Motherhood je mi úplně líto, že už těhotenské oblečení nepotřebuji. Tak krááásné tam mají věci.
Několik krásných kousků z www.motherhood.com

Další e-shop se zajímavým těhotenským oblečením je Pink Blush, nicméně jejich oblečení jsem nikdy nevyzkoušela na vlastní kůži, ale na obrazovce vypadá moc pěkně.

2) Mobilní apliakce "What to expect": Tato aplikace (je vhodná pro iOS, Android i Symbian) vás den po dni provede těhotenstvím a dozvíte se, jak je vaše miminko zrovna velké, jaké orgány a funkce se u něj právě vyvíjí nebo kolik zhruba váží a měří. Najdete tam také různé tipy, zajímavosti, co jíst/nejíst, čeho se vyvarovat, atd. Já jsem se každý večer těšila až se tam před spaním dočtu něco zajímavého.

3) Krémy na pokožku břicha: Jedna ze zásadních rad, kterou bych své kamarádce dala, by byla "mazat se, mazat se, mazat se" (když už se nemůže namazat pár skleničkama vína, tak alespoň krémem :-). Jedině tak zamezíte nehezky popraskané kůži na břiše a bocích. Já jsem se poctivě mazala speciálním krémem (z lékárny - značka Femina - zde)  proti striím 2x denně a vyvázla jsem bez ztráty kytičky :-).

5) Vyvarujte se čtení diskuzních fór, jako je Mimi bazar, Babynet, Omlazení a další podobné prameny "veškeré moudrosti světa". Je jasné, že máte potřebu rešeršovat, co se vámi děje, bude dít a jak celé těhotenství bude probíhat, ale na těchto stránkách jsem se většinou setkala jen se samými stresující bludy (jako například nepijte teplou vodu, nespěte na břiše, nejezte sýry a ryby, atd., atd., atd.), které jsem pak nachytřeně sdělovala svému gynekologovi a ten se mi pokaždé akorát vysmál. Určitě je mnohem lepší popovídat si o tom s kamarádkou a nebo s maminkou, která si určitě vzpomene na spoustu zajímavých informací. 

5) ... a HLAVNĚ si těhotenství v klidu užijte a nehroťte to. Je to krásné období, která vás potká jen parkát za život ;-)

Mějte se fajn.

1 komentář:

  1. Já jsem teda neměla vůbec žádný problém s výběrem těhotenského oblečení. Asi záleží, jak kdo umí hledat na internetu. Mně k nákupu stačil pouze jediný obchod a to https://www.happymum.cz/ , kde jsem sehnala oblečení od podprsenky po kabát, takže jsem byla maximálně spokojená.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář :-)