středa 9. října 2013

Můj Šestinedělní quiche - značka snadno a rychle

Než se dostanu k samotnému receptu na tento slaný koláč, chtěla bych vám vyprávět, jak jsem se k němu vlastně dostala (pokud nejste zvědaví na moje příběhy, klidně přeskočte na samotný recept :-))
Před půl rokem se nám narodila holčička. Když jsem ještě před porodem žádala o rady své kamarádky, které již dětí mají, často se mi dostávalo odpovědi: "hlavně navař hodně jídla do mrazáku, abyste, až vrátíš se z porodnice, měli co jíst." Asi na tom něco bude, protože můj partner vařit neumí (často ho musím instruovat i jak uvařit čaj), po porodu máte co dělat samy se sebou i dítětem a snad nechcete být celé šestinedělí o chlebu a vodě nebo utrácet horentní sumy za jídlo z restaurace. Tak jsem se v záchvatu hnízdění a euforie, způsobené těhotenskými hormony, pustila do vyváření. Zamrazila jsem guláš, domácí mraženou pizzu i boloňskou omáčku na špagety. To jsou ale pouhá tři jídla a prostor v mrazáku se mi začal kriticky "tenčit". Pak mě napadlo: "Co nakoupit listové těsto, z toho přeci jde snadno a rychle vykouzlit mnoho slaných i sladkých pokrmů." Po porodu se to ukázalo jako vskutku spásný nápad. Začaly se k nám totiž pořádat zájezdy příbuzných s cílem spatřit a pochovat si naše malé puntíče a přece nenecháte babičky, dědečky, strýčky, tetičky, sestřenice, bratrance, pratety, prastrýce, atd. atd. o hladu. Pro pohoštění všech těch návštěv jsem tedy vymyslela svůj "Šestinedělní quiche", a to z ingrediencí, které jsme tehdy zrovna měli v ledničce. Je rychlý, jednoduchý (nesložitější na tomto receptu je asi oloupat a nakrájet šalotky) a navíc mimořádně chutný. Díky tomuto receptu jsem si od příbuzných i kamarádů vysloužila titulování jako "úžasná kuchařka" či "statečná matka" a mnoho z nich si lámalo hlavu, že po porodu zvládam takto složité pohoštění (že jde o vskutku jednoduchou záležitost, jsme si v návalu všech těch lichotek nechala pro sebe :-)).

Jak na to a co budete potřebovat:

2 šalotky (české jsou nejlepší - mají takovou příjemně násládlou chuť)
2 stroužky česneku (česnek od českých farmářů má nejlepší říz)
100 g kvalitní kuřecí šunky (preferuji bio a hlavně z tuzemských zdrojů)
100 g kozího sýra (používám nevyzrálý, který má tvarohovou strukturu)
200 g smetany na šlehání (rozhodně z Čech - smetanu máme nejlepší)
pár větviček tymiánu a dalších bylinek ze zahrádky (pokud nemáte k dispozici bylinkovou zahrádku, postačí sušený tymián z obchodu)
1 vejce (nechci opět moralizovata, ale rozhodně preferuji česká a ta od slepic z volného výběhu)
sůl a pepř
1 rozválené listové těsto


Nejprve do nízké kulaté formy o průměru asi 30 cm zapracujte listové těsto (okraje, které přečuhují odkrajuji a zaplňuji jimi místa, kam těsto nedosáhlo), dno propíchejte vidličkou a nechte chvilku odpočívat.

Potom si připravte náplň quiche. V hlubší pánvi orestujte šalotku a česnek a následně přidejte šunku a kozí sýr. Když se sýr začně rozpouštět přilejte do směsi smetanu a následně přidejte i nasekané bylinky. Sundejte náplň ze sporáku a přidejte do ní vejce, sůj a pepř a důkladně promíchejte. Nyní omáčku vlijte do předem připravené formy s listovým těstem a dejte quiche na asi 15 minut péct do trouby do bronzova.
Hotovo! Podávejte například se zeleninovým salátkem či společně se zázvorovo - tymiánovou limonádou (recept najdete již brzy zde na blogu :-)
Dobrou chuť.

Ps.: Tento recept můžete obměnit mnoha různými ingrediencemi. Zkoušela jsem například kozí sýr nahradit sýrem s modrou plísní nebo udělat vegetariánskou verzi s čertsvým baby špenátem.


















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář :-)